Service og support

 


Produktsupport

Hvis du har spørgsmål til/eller får problemer med en vare, som er købt i et af vores varehuse eller på computercity.dk, anbefaler vi at du i første omgang kontakter supporten direkte hos den respektive producent. De er specialister i de enkelte produkter og her kan du få svar og hjælp på mange af dine spørgsmål. Ofte tilbyder de både telefonsupport og i nogle tilfælde også fjernsupport, hvor de via internettet får tilgang til dit produkt og kan rette evt. problemer og fejl med det samme.

 

Reklamation

Der er to års reklamationsret på alle varer. Såfremt en eventuel fejl ikke kan afhjælpes af supporten skal der oprettes en reklamationssag og produktet skal indleveres til service.
Du skal huske at reklamere inden for rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamationsretten gælder ikke, hvis skaden eller fejlen skyldes forkert brug af produktet.

 


Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Defekt vare
Kontakt i første omgang producentens support for det mærke, som du har købt. En liste med telefonnumre til de forskellige supportafdelinger finder du her.
Såfremt en eventuel fejl ikke kan afhjælpes af supporten eller ved henvendelse til vores kundeservice skal der oprettes en reklamationssag, og vi har behov for, at produktet bliver sendt ind til os for nærmere undersøgelse. Du har 2 års reklamationsret fra købsdatoen, og vi skal altid have en kopi af din købskvittering med ind sammen med varen.

Forskel Reklamtion & Garanti
Reklamationsret er en lovbestemt pligt, der giver forbrugeren mulighed i op til 2 år for at klage, hvis varen går i stykker.

Garanti er en ekstra service, som ligger ud over købeloven, og som en forhandler eller producent kan vælge at yde på et bestemt produkt eller produktgruppe. Oftest skal man som kunde selv have registreret sig på producentens hjemmeside for at opnå denne garanti.

Hvordan indleverer jeg mit produkt til service?
Der er flere forskellige muligheder, du kan …

  • … oprette en Reklamations-/Servicesag online. Gå til Opret reklamationssag.
  • … Du kan også kontakte ComputerCity Kundeservice enten via e-mail eller telefon, som vil hjælpe med at dit produkt sendes afsted.

Transportskade
Det er altid vigtigt at du undersøger og kontrollerer forsendelsen, inden du kvitterer for den.
Hvis du opdager en synlig skade på pakken, kan du nægte at modtage varen, forudsat at du ikke har haft tid til at kvittere for din pakke. Samtidig skal du kontakte ComputerCity Kundeservice og informere os om, at du har nægtet modtagelse på grund af, at der var en synlig skade.

Hvis du når at modtage din pakke og efterfølgende finder ud af, at der er en fragtskade, skal du omgående kontakte ComputerCity Kundeservice. Send mail til Kundeservice.

Service- & reklamationssager – hvor lang tid tager det?
Det er langt det hurtigste at kontakte producenterne direkte, da de kender deres produkter bedst og kan give den allerbedste support. Flere producenter kan hjælpe med, at produktet afhentes direkte hjemme hos dig og sendes retur, når en evt. fejl er udbedret.

Vi bestræber os på at udføre alle retmæssige reklamationer inden 2-3 uger fra, at vi har modtaget det.

 

ComputerCity Kundeservice

Du har selvfølgelig altid mulighed for at kontakte ComputerCity Kundeservice. Så er vi klar til at hjælpe.